
Privatlivspolitik
Som udbydere af efterskolerelaterede services og informationer er vi forpligtet til at beskytte persondataene for vores brugere, virksomheds-partnere og andre interessenter i overensstemmelse med Persondataforordningen (GDPR) og dansk databeskyttelseslovgivning.
Dataansvarlig
Vi er dataansvarlige for behandlingen af persondata, som vi håndterer om vores kunder og partnere. Du kan finde vores kontaktoplysninger nedenfor.
IT-DAY ApS
Fredrik Bajers Vej 300
CVR-nr.: 44149249
Det er ikke et krav for vores virksomhed at have en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål om behandlingen af dine persondata, kan du kontakte os via info@itday.dk.
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig i henhold til GDPR har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på Hjemmesiden
Når du besøger vores hjemmeside, bruger vi cookies for at få hjemmesiden til at fungere.
Kommunikation med Potentielle Kunder
Når du har spørgsmål til vores side eller ønsker at lære mere om vores tjenester, kan du kontakte os via:
E-mail
Telefon
Gennem dette vil vi behandle dine persondata, så vi kan indgå i en dialog med dig, for eksempel besvare spørgsmål om vores tjenester. Vi behandler kun de oplysninger, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
For brugere af vores tjenester behandler vi typisk følgende almindelige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer.
Vores juridiske grundlag for at behandle disse persondata er artikel 6(1)(f) i GDPR.
Vi sletter vores kommunikation med dig, når det er afklaret, om du ønsker vores tjenester eller ej.
I særlige tilfælde kan der være behov for at opbevare dine persondata i en længere periode.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder for at sikre, at tjenesten leveres korrekt. Gennem dette kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, tjenester, særlige aftaler, betalingsoplysninger og lignende.
Det juridiske grundlag for at behandle disse persondata er artikel 6(1)(b) i GDPR.
Når tjenesten er leveret, og eventuelle udestående spørgsmål er afklaret, vil vi straks slette persondataene.
Nyhedsbrev
Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig det.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende registrerede e-mails med ny information fra virksomheden, som eksempelvis kan inkludere nyt indhold på hjemmesiden eller reklame for vores tjenester.
Vi sender dig kun e-mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver først, at du opgiver din e-mailadresse. På denne måde sikrer vi, at du selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet, dvs. givet aktivt samtykke.
Vores juridiske grundlag for at behandle dine persondata (dvs. e-mailadresse) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være artikel 6(1)(a) i GDPR.
Vi behandler dine persondata, så længe du fortsat er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved framelding af nyhedsbrevet stopper vi også med at sende det til dig. Hvis vi ikke har sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, bortfalder dit samtykke på grund af vores inaktivitet.
Ved framelding af nyhedsbrevet opbevarer vi dit tidligere samtykke i 2 år efter det sidst blev brugt på grund af forældelseskrav i henhold til Forbrugerombudsmandens spamvejledning, afsnit 11.3.
Regnskab
Vi er forpligtet til at opbevare alle regnskabsbilag i overensstemmelse med Bogføringsloven. Dette betyder, at vi opbevarer fakturaer og lignende dokumenter til regnskabsformål. Disse dokumenter kan indeholde almindelige persondata såsom navn, adresse og beskrivelse af tjenester.
Vores juridiske grundlag for at behandle persondata til regnskabsformål er artikel 6(1) i GDPR.
Vi opbevarer disse data i mindst 5 år efter udløbet af det nuværende regnskabsår.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder for os. Derfor har vi partnere og bruger leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan for eksempel levere systemer til at organisere vores arbejde, tjenester, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine persondata bliver behandlet korrekt. Derfor stiller vi høje krav til vores partnere, og vores partnere skal garantere, at dine persondata er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler med virksomheder (databehandlere), der håndterer persondata på vores vegne for at styrke sikkerheden omkring dine persondata.
Videregivelse af Persondata
Vi forbeholder os retten til at videregive oplysninger til tredjeparter, hvis det er nødvendigt for at opretholde de tjenester, du anmoder om. Vi videregiver kun oplysninger, hvis du udtrykkeligt har accepteret dette enten ved at udfylde vores formularer eller ved at tilmelde dig vores arrangementer.
Profilering og Automatiserede Beslutninger
Vi beskæftiger os ikke med profilering eller automatiseret beslutningstagning.
Overførsel til Tredjelande
Vi bruger primært databehandlere i EU/EØS eller dem, der opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan vi bruge databehandlere uden for EU/EØS, hvis de kan give dine persondata passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af persondata sikker ved at implementere passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har foretaget risikovurderinger af vores behandling af persondata og har derefter implementeret passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdateret om GDPR gennem løbende opmærksomhedstræning og ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
Rettigheder for De Registrerede
I henhold til Persondataforordningen (GDPR) har du flere rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder, bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe dig.
Indsigtsret (Ret til Inspektion)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til Berigtigelse (Korrigering)
Du har ret til at få forkerte oplysninger om dig selv rettet.
Ret til Sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få oplysninger om dig slettet, før tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til Begrænsning af Behandling
I visse tilfælde har du ret til at få behandlingen af dine persondata begrænset. Hvis du har ret til begrænsning af behandling, må vi fremover kun behandle oplysningerne - bortset fra opbevaring - med dit samtykke, eller med henblik på fastlæggelse, udøvelse eller forsvar af retskrav, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til Indsigelse
I visse tilfælde har du ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod behandlingen af dine data til direkte markedsføringsformål.
Ret til Dataoverførsel
I visse tilfælde har du ret til at modtage dine persondata i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og få disse persondata overført fra en dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som kan findes på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af Samtykke
Når vores behandling af dine persondata er baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage. Træk dit samtykke tilbage ved at skrive til info@itday.dk.